Hvad skete der på NFC's ekstraordinær generalforsamling 2024

13. juni 2024 kl. 18:27

Dato: 10. april 2024
Sted: Nykøbing FC, Guldborgsund

Velkomst: Formand Rene Fjeldsøe Sørensen (RFS) bød velkommen og understregede vigtigheden af denne ekstraordinære generalforsamling, hvor medlemmerne samles for at træffe afgørende beslutninger.

Baggrund: På den ordinære generalforsamling den 10. april 2024 blev det oplyst, at mellemværendet mellem Ejendomsselskabet Vesterskoven A/S og Nykøbing FC vil blive konverteret til egenkapital. Dette betyder, at Nykøbing FC får aktier i ejendomsselskabet i stedet for et tilgodehavende. Denne konvertering kræver simpelt flertal blandt medlemmerne.

Formål: Formålet med konverteringen er at undgå beskatning af renterne på mellemværendet, som fra 1. januar 2023 bliver betragtet som skattepligtig indkomst.

1. Valg af dirigent:

• Advokat Morten Ammentorp blev enstemmigt valgt som dirigent og konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt og beslutningsdygtig. 20 medlemmer var fremmødt.

2. Forslag:

• Forslaget om konvertering af mellemværendet til aktier i Ejendomsselskabet Vesterskoven A/S blev præsenteret. Foreningen Nykøbing FC tegner en ny aktie på nom. kr. 1.000 med en tegningskurs på 4.217.458,20 kr.
  • Forslaget blev enstemmigt vedtaget uden spørgsmål eller bemærkninger.

3. Eventuelt:

• Ingen emner til behandling.

Afslutning: Dirigent Morten Ammentorp afsluttede generalforsamlingen og takkede for god ro og orden. Formand Rene Fjeldsøe Sørensen takkede for fremmødet og Morten Ammentorp for at være dirigent.

For yderligere detaljer, kontakt venligst bestyrelsen.

;
Læs mere!